Od kilku tygodni komentatorzy polityczni próbują zdiagnozować przyczyny sondażowego spadku poparcia partii rządzącej. Oczywiście nie ma jednoznacznej odpowiedzi, naszym zdaniem jednym z kluczowych czynników jest dramatyczny spadek jakości komunikacji z obywatelami w sieci posłów, senatorów i samorządowców #PiS. Akcja #rok500plus mogła być idealnym odbiciem wizerunkowym. Czy akcja odniosła sukces w sieci?

Dane ilościowe

Zasięg w sieci: 3,6MLN
Liczba wzmianek: 1,7K

Profile mające największy wpływ na budowę zasięgu:

Najbardziej aktywne profile w dystrybucji:

Źródła dyskusji w sieci.

Jak można zaobserwować 85% dyskusji dot akcji odbyło się poprzez Twittera a tylko 14% to Facebook.

Liczba parlamentarzystów #PiS która wypowiedziała się na temat akcji w sieci.

Tylko 42% parlamentarzystów PiS (posiadających konta w serwisach Facebook i/lub Twitter)poprzez swój profil FB lub TT wspomniała o rocznicy wdrożenia #500plus. Nie mamy wiedzy na temat dokładnej liczby radnych #PiS ale analiza kont wskazuje na śladowe ilości wypowiedzi.

Komentarz

Komunikacja rządowa #PBS może stawać na głowie i promować program na tysiąc sposobów. Jeżeli parlamentarzyści (o samorządowcach nie wspominając) których partia jest w kryzysie wizerunkowym nie potrafią pochwalić się flagowymi dokonaniami swojego rządu to problem #PiS jest o wiele większy niż się wszystkim wydaje.

Dane: www.monitori.pl www.unamo.pl www.brand24.pl www.trendsmap.com