Czy prowadzona przez opozycję blokada mównicy sejmowej oraz protest pod hasłem #wolnemedia mają szanse zbudować szeroki przekaz w mediach społecznościowych?

Zasięg w sieci dot. wydarzeń w sejmie wyniósł w ostatnich 24h – 14MLN osób.

Ilość udostępnień 24K

Ilość komentarzy 58K

Ilość polubień 108K

 

Zebrane dane jednoznacznie wskazują że praktycznie do większości użytkowników mediów społecznościowych dotarła informacja o wydarzeniach w sejmie.

Pytaniem zasadniczym pozostaje która wersja sporu w jak najszybszym czasie zdobędzie jak największy zasięg w sieci?

#WOLNEMEDIA & #WOLNEMEDIAWSEJMIE

Hasztagi #wolnemida oraz #wolnemediawsiejmie używane wspólnie przez polityków opozycji uzyskał następujące zasięgi w sieci:

#WOLNEMEDIA zasięg 3,5MLN , liczba wzmianek 6K

Profile które miały największy wpływ na budowę zasięgu.

Najaktywniejsze profile

Najbardziej popularne Posty/Tweety

 

#WOLNEMEDIAWSEJMIE zasięg 3,9MLN , liczba wzmianek 6,7K

Profile które miały największy wpływ na budowę zasięgu.

Najaktywniejsze profile

Najbardziej popularne Posty/Tweety

 

Powyższe dane wskazują że liczba wzmianek (ta zmienna wskazuje faktyczne na zainteresowanie wydarzeniami) jest stosunkowo duża w porównaniu do innych wydarzeń w ostatnich miesięcy ale osiągnęła tylko 40% ilośc akcji #czarnyprostes ( 1 dzień 15.000 tysięcy)

KOMENTARZ

Reasumując zdecydowana większość użytkowników sieci już wie o sytuacji w sejmie. Kluczowe będą następujące 24 godziny w których większość użytkowników sieci wyrobi sobie opinie na ww. temat. Ta strona która uzyskał większy wpływ na przekaz w sieci wygra całe starcie.

PiS teoretycznie ma dwa rozwiązania:
1. szybkie kontruderzenie w mediach społecznościowych i prezentacja własnej wersji, co przy obecnej sytuacji (w tym determinacji opozycji) może być bardzo trudne i w oczach użytkowników sieci będzie legitymizowało cały konflikt.
2. 7 dni do 24.12 czyli zignorowanie całej sytuacji i tak jak wypadku sprawy #TK przeczekanie tematu, który prędzej czy póżniej znudzi się użytkownikom sieci.

Opozycja praktycznie ma jeden cel maksymalizacja zasięgów interakcji oraz wzmianek w mediach społecznościowych, biorąc pod uwagę wszystkie popełnione błędy w ostatnich 12 miesiącach.

DANE: www.brand24.pl www.monitori.pl