W poniższym podsumowaniu uwzględniono wszystkie podmioty polityczne które w wyborach 2015 przekroczyły próg wyborczy 3%.

Nowi fani FB luty 2017

[infogram id=”nowi_fani_fb_luty_2017″ prefix=”opG” format=”interactive” title=”Nowi fani FB luty 2017″]

Dzienny przyrost fanów FB luty 2017

[infogram id=”dzienny_przyrost_fanow_fb_luty_2017″ prefix=”g2H” format=”interactive” title=”Dzienny przyrost fanów FB luty 2017″]

Liderzy polityczni – nowi fani FB luty 2017

[infogram id=”liderzy_polityczni_nowi_fani_fb_luty_2017″ prefix=”NPU” format=”interactive” title=”Liderzy polityczni: nowi fani FB luty 2017″]

Liderzy polityczni – dzienny przyrost fanów FB luty 2017

[infogram id=”liderzy_politycznidzienny_przyrost_fanow_fbluty_2017″ prefix=”1H9″ format=”interactive” title=”Liderzy polityczni dzienny przyrost fanów FB luty 2017″]

Nowi fani Twitter luty 2017

[infogram id=”nowi_fani_twitter_luty_2017″ prefix=”v35″ format=”interactive” title=”Nowi fani Twitter luty 2017″]

Liczba odsłon kanały YT Luty 2017

[infogram id=”liczba_odslon_kanaly_yt_luty_2017″ prefix=”890″ format=”interactive” title=”Liczba odsłon kanały YT Luty 2017″]

KOMENTARZ

Luty w politycznych mediach społecznościowych potwierdził styczniowe trendy:

Nowoczesna znajduje się w całkowitej stagnacji wizerunkowej. Żadna akcja w sieci prowadzona przez ta partię w lutym nie przyniosła przełamania, związanego z kryzysem wizerunkowym. Na chwilę obecną nie ma żadnych oznak że takie przełamanie może nastąpić w najbliższych tygodniach.

Akcje w sieci prowadzone przez PO na chwilę obecną nie przynoszą zadawalających efektów. Zarówno sprawy edukacyjne jak i samorządowe zyskują minimalne zasięgi w sieci. Pomimo że PO zyskuje sympatyków w sieci (podtrzymanie trendu ze stycznia) nie potrafi ich konwertować na poparcie polityczne. W lutym PO bardzo dużo czasu i energii w sieci poświęciła wypadkowi PBS. Dane z lutego wskazują że #wypadekPBS nie przyniósł zysków polityczych w mediach społecznościowych.

PiS bez pomimo kryzysu wizerunkowego związanego z wypadkiem PBS, zyskuje kolejnych nowych fanów w sieci. Warto zwrócić uwagę że ataki na PBS przysparzają jej większą liczbę fanów i interakcję komunikatów PiS w sieci.
Największym problemem PiS powoli staje się tzw: “arogancja władzy”. Najbardziej popularny post w sieci dot. Partii politycznych dot. Szefa MON przechodzącego przez ulicę (wypuszczony przez profil PO)

Kukiz’15 podobie jak w styczniu “pożera” zwolenników partii “Wolność” w sieci. Odpływ fanów z profili partii JKM oraz jej lidera jest bardzo widoczny i może być ostatnim sygnałem do ewentualnych rozmów z Kukiz’15 o wyborach samorządowych.

Na lewicy widać duże zmiany SLD, wyprodukowało w lutym 2 najbardziej popularne posty FB w sieci.

Wzrost zainteresowania SLD według danych dot. ruchu / aktywności na poszczególnych profilach jest związanych z problemami wizerunkowymi Nowoczesnej, KOD oraz brakiem widoczności RAZEM w sieci.

Dodatkowo przekaz w sieci PO i N np: związany z tabletką #dzieńpo jest skierowany do elektoratu lewicowego któremu bliżej jest do profili SLD.