W poniższym podsumowaniu uwzględniono wszystkie podmioty polityczne które w wyborach 2015 przekroczyły próg wyborczy 3%.

Facebook

Nowi fani FB – przyrost dzienny

Nowi fani pozyskani maj 2017

  1. Kukiz’15 +6500
  2. Platforma Obywatelska +3253
  3. Prawo i Sprawiedliwość +1826
  4. Razem +1533
  5. SLD +1088
  6. PSL +119
  7. Nowoczesna +98
  8. Wolność (Korwin) (-886)

Podsumowanie aktywności profili FB

Pod względem liczby interakcji oraz zasięgu w sieci maj należał do:

  1. Kukiz’15
  2. Platforma Obywatelska
  3. Prawo i Sprawiedliwość
  4. Razem
  5. Wolność (Korwin)
  6. Nowoczesna
  7. SLD
  8. PSL

Liczba interakcji

Liczba wpisów (wzmianek) dot. partii

Dzienny zasięg (dotarcie) profile FB

Najbardziej popularne w maju posty publikowane przez partie i organizacje polityczne:

TOP 3 posty (foto)
#1 – https://www.facebook.com/328170794051845/posts/639724332896488

#2 – https://www.facebook.com/430323810469014/posts/798680746966650

#3 – https://www.facebook.com/328170794051845/posts/640610796141175

TOP 3 posty (video)
#1 – https://www.facebook.com/328170794051845/posts/644079395794315

#2 – https://www.facebook.com/328170794051845/posts/643229282545993

#3 – https://www.facebook.com/102931488739/posts/10154782294478740

Twitter

Nowi fani TT – przyrost dzienny

  1. Prawo i Sprawiedliwość +1687
  2. Platforma Obywatelska +1049
  3. Nowoczesna +759
  4. Kukiz’15 +734
  5. Razem +242
  6. SLD +217
  7. Wolność +181
  8. PSL +85

Podsumowanie aktywności profili TT/maj

Dzienny zasięg profile FB

Liczba interakcji

YouTube

Liczba nowych subskrybentów zdobytych w maju.

  1. PiS +173
  2. Razem +21
  3. PO +18
  4. Nowoczesna +17
  5. Wolność +11
  6. SLD +9
  7. PSL 0
  8. Kukiz’15 (-7)

Liczba odsłon (liczba widzów) kanału w maju.

  1. PiS +130,106
  2. PO +16,724
  3. Nowoczesna +6,484
  4. Reszta mniej niź 100

Liderzy

Nowi fani FB

Dzienny przyrost fanów

  • #PBS +5,546
  • #GS +4,636
  • #Zandberg +2,670
  • #Kukiz +2,338
  • #KKW +419
  • #Czarzasty +132
  • #JKM (-166)
  • #Petru (-1,183)

 

KOMENTARZ

Zebrane dane wskazują, że w połowie miesiąca doszło w sieci do „wygaszenia” komunikacyjnej ofensywy partii opozycyjnych. Czerwiec będzie kluczowy dla wszystkich graczy sceny politycznej z prostego powodu: Polacy zaczynają wakacje i więcej czasu spędzą w sieci.

PiS – po ciężkim marcu i kwietniu dla partii rządzącej maj był wreszcie udanym miesiącem. Akcje takie jak #4pytania do #PO, sprawa #uchodźców, #ambergold, #gospodarkaplus, #smoleńsk – pozwoliły #PiS skutecznie powstrzymać marsz opozycji spowodowany #27do1. Sztab #PiS wybrał prostą strategię punktowania potknięć #PO, poprzez skuteczną dystrybucję tematów w sieci oraz prezentowanie swoich dokonań m.in w gospodarce.Pierwszy raz od miesięcy #PiS złapało oddech, a zebrane dane pokazują, że w czerwcu nie zamierza odpuścić konkurentom politycznym . To co powinno cieszyć kierownictwo #PiS to stale rosnące poparcie w sieci dla PBS.

PO – bezdyskusyjny sukces #marszwolności w sieci (prawie 18MLN zasięgu i 40K wzmianek) został zneutralizowany przez temat #uchodźcy, a pod koniec miesiąca #smoleńsk i #ekshumacje. Dane dot. liczby nowych polubień, a także deklaratywna liczba interakcji pod postami wskazuje na duży potencjał i determinację wyborców. Problem kluczowy dla #PO to średnia i długo dystansowa strategia komunikacji w sieci. Sprawa #IgoraStachowiaka pokazała, że #PiS nauczyło się skutecznie i co najważniejsze szybko odcinać od problemów (dymisja w Policji). To oznacza, że #PO na sprawach „doczesnych” nie zbuduje skutecznego dłuższego przekazu w sieci.

N – mimo nowego otwarcia związanego z konwencją #LepszaPolska, zebrane dane wskazują na brak „odbicia” w sieci. Odpływ fanów od lidera formacji jest bardzo duży, co nie rokuje korzystnie dla samej #N.

Kukiz’15 – lider w sieci, który nie potrafi konwertować poparcia w social media na słupki sondażowe. Maj jest kolejnym miesiącem bez przełomu dla #Kukiz’15.

SLD – dane wskazują, że partia traci przewagę jaką uzyskała zimą . Dynamika interkacji wskazuje, że wakacje dla SLD mogą być kluczowe, by utrzymać się w świadomosci wyborców.

Razem – podobnie jak wypadku #Kukiz’15, w sferze deklaratywnej potencjalnych wyborców, #Razem wyglada bardzo pozytywnie. Problem partii Razem to bark realnej konwersji interkacji na poparcie.

PSL – maj to kolejny miesiac, w którym PSL odrzuca fakt, że 40% polskich użytkowników sieci mieszka na ternach wiejskich.

 

DANE: www.monitori.pl www.uanmo.com www.brand24.pl www.fanpagekarma.com