Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz zjawiska “fake news” w polityce. Zapraszamy do lektury.

Prawie połowa Polaków nie chce się szczepić na Covid-19

polityka.pl, 6 września 2020 r. Jak niebezpieczna jest podróż samolotem w czasach pandemii? Dlaczego wirus rzadziej zabija? Odpowiadamy w naszym Pandemicznym Przeglądzie Naukowym Tygodnia. Covid-19 to nadal temat numer jeden na całym świecie – każdego dnia pojawiają się setki nowych informacji o chorobie, samym patogenie, ich wpływie na nasz organizm i środowisko. Przejrzeliśmy je za Was, by przedstawić wybór najważniejszych i najciekawszych naukowych doniesień z ostatniego tygodnia. Tygodnik „New Scientist” próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, czy bardzo ryzykujemy, wsiadając do samolotu w czasach pandemii. Jak wiele zagadnień związanych z wirusem SARS-CoV-2 – i ta kwestia pozostaje niejasna. „New Scientist” przywołuje ciekawe analizy kilku konkretnych przypadków, m.in. pięciogodzinny lot z Singapuru do Chin, w trakcie którego u jednego z pasażerów wystąpiła wysoka gorączka (przed wejściem na pokład jej nie miał). Był to objaw Covid-19, a ów człowiek zakaził w trakcie lotu 11 współpasażerów. Ważne jest jednak to, że nie nosił maseczki. Czytaj więcej…


Nie tylko gender i LGBT. Abp Jędraszewski ostrzega przed ideologią singli

polsatnews.pl, 14 września 2020 r. – Nie żyjemy dla siebie i nie umieramy dla siebie, wbrew lansowanym dzisiaj najprzeróżniejszym ideologiom, począwszy od ideologii singli, która każe na mam żyć jako samotna wyspa – mówił w niedzielę metropolita krakowski abp Marek Jędraszewski do rodzin w sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej. W niedzielę do kalwaryjskiego sanktuarium pielgrzymowały rodziny z Archidiecezji Krakowskiej. Mottem pielgrzymki były słowa św. Jana Pawła II: “Człowiek jest powołany do pełni życia”. Abp Marek Jędraszewski, zwracając się do pielgrzymów, przywoływał słowa św. Pawła, że nikt nie żyje dla siebie i nie umiera dla siebie. – Paradoksalnie, co jakiś czas w myśli europejskiej pojawiają się koncepcje takiego życia człowieka, według których powinien on być całkowicie izolowany wobec innych; żyjący własnym tylko życiem, skoncentrowanym na samym sobie. To głosił (…) Wilhelm Leibniz, który twierdził, że człowiek jest monadą, zamkniętą w sobie cząstką tego świata – mówił. Czytaj więcej…


Czy Coca-Cola jest polska? Patriotyzm gospodarczy według Biedronki

klubjagiellonski.pl, 14 września 2020 r. Z mody na patriotyzm gospodarczy od dawna korzystają zagraniczne przedsiębiorstwa. Biedronka poszła o krok dalej niż jej poprzednicy i do grona produktów promowanych hasłem „Kupuj co polskie” zaliczyła m.in… gumy Orbit, Pepsi i Coca-Colę. Aby załapać się do promocji w ramach akcji, wystarczy robić w Polsce… cokolwiek. Jeśli obecny etap rozwoju krajowej gospodarki Was w pełni zadowala, śmiało, kupujcie „co polskie” w Biedronce należącej do portugalskiej firmy Jeronimo Martins. Jeżeli jednak rzeczywiście chcemy wspierać dynamiczny rozwój polskiego kapitału, pora na chwilę refleksji. Brakuje jej również decydentom, którzy decyzjami i kampaniami ostatnich lat de facto stworzyli przyzwolenie dla takich – w praktyce wprowadzających konsumenta w błąd – działań zagranicznych koncernów. Czytaj więcej…