Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz zjawiska “fake news” w polityce. Zapraszamy do lektury.

Wielkie zmiany na Twitterze. Tak platforma chce ograniczyć hejt

technologia.dziennik.pl, 9 stycznia 2020 r. Kierownictwo Twittera obiecuje, że w tym roku na platformie pojawią się zmiany, które pomogą ograniczyć trolling i hejt w sieci. Suzanne Xie, jak pisze serwis „The Verge” zapowiedziała zmiany w mechanizmie odpowiadania na wpisy. Będzie można bowiem ograniczyć liczbę komentujących. Wpis da się bowiem udostępnić każdemu, ograniczyć komentarze do obserwujących lub do ludzi, wymienionych w tweecie. Da się także całkowicie wyłączyć możliwości odpowiedzi. Pierwsze testy nowej wersji portalu społecznościowego zaczną się w pierwszym kwartale tego roku. Jeśli się powiodą, to zmiany zostaną oficjalnie wprowadzone jeszcze w tym roku. Czytaj więcej…


Polacy o disco-polo: wyraźna większość lubi ten rodzaj muzyki. Wyborcy PiS zdecydowanie za, wyborcy KO podzieleni pół na pół

wpolityce.pl, 9 stycznia 2020 r. Jak wynika z badania pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl, wyraźna większość Polaków odnosi się do muzyki disco-polo pozytywnie lub bardzo pozytywnie. Widać różnice w postrzeganiu tej muzyki przez elektoraty dwóch największych partii, ale także wśród wyborców Koalicji Obywatelskiej nie brakuje osób, które akceptują tego typu rozrywkę. Czytaj więcej…


Co teraz będzie robił Donald Tusk

polityka.pl, 7 stycznia 2020 r. Rezygnacja Tuska z prezydentury nie musi być końcem jego krajowej kariery. Złożył ostatnio polityczne deklaracje, z których trudno się wycofać. Ze względu na swoje doświadczenie, znajomości i wiedzę o polityce światowej Tusk może zająć pozycję autorytetu, pisać książki, dawać wykłady, wypowiadać się o polityce w mniej lub bardziej zdystansowany sposób. Tak to na razie wygląda. Ale czy ktoś, kto przez 20 lat rządził najpierw masową partią, później Polską, a na końcu Radą Europejską, będzie umiał zrezygnować z zaangażowania się w bieżącą politykę? Nie zassie go próżnia, jaka ciągle zionie po stronie opozycji? Jego byłe ugrupowanie wciąż ma prawie 30 proc. Czytaj więcej…

  We Francji wciąż trwają protesty; Administracja USA ostrzega przed cyberatakami z Iranu

Facebook zwiększa przejrzystość reklam politycznych, ale nadal nie zakazuje fałszywych reklam

firstpost.com, 9 stycznia 2020 r. Facebook wprowadził zmiany w zasadach reklam politycznych. Sekcja biblioteki reklam została poszerzona o funkcje zapewniające większą przejrzystość w stosunku do rodzajów reklam wyświetlanych na osi czasu użytkownika. Jednak gigant mediów społecznościowych nie będzie ograniczał potencjalnych dezinformacji w reklamach polityków. Facebook mówił o tym, jak konsultował się z kilkoma działaczami politycznymi, aktywistami, organizacjami pozarządowymi, organizacjami non-profit i wolontariuszami, w celu wprowadzenia zmian w polityce reklamowej. Twierdząc, że przejrzystość była najbardziej poszukiwaną funkcją, dodał kilka aktualizacji do swojej biblioteki reklam. Czytaj więcej…


Jak rozpoznać deepfakes na Facebooku i YouTube przed wyborami prezydenckimi?

eu.usatoday.com, 8 stycznia 2020 r. Kilka miesięcy przed wyborami prezydenckimi Facebook podejmuje kroki w celu walki z deepfakes, filmami, które zostały zmanipulowane przy użyciu sztucznej inteligencji, aby sprawić wrażenie, że ktoś powiedział lub zrobił coś, czego nie zrobił. Dlaczego teraz? Wielu obawia się, że ta podstępna forma cyfrowej dezinformacji może zostać wykorzystana do wprowadzenia wyborców w błąd, podobnie jak sfabrykowane wiadomości wpłynęły na opinię publiczną w 2016 roku. Czym są deepfakes i jak bardzo powinniśmy się martwić, że oglądany przez nas film nie jest prawdziwy? Czytaj więcej…