Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz zjawiska “fake news” w polityce. Zapraszamy do lektury.

2019 w mediach: redakcje będą walczyć z coraz lepszymi fałszywkami

wyborcza.pl, 10 stycznia 2019 r. Spodziewamy się regulacji gigantów internetowych. Dla prasy prenumeraty i subskrypcje stają się kluczowym źródłem przychodów. Sztuczna inteligencja coraz śmielej poczyna sobie się w newsroomach. Czytaj więcej…

 


Co wynika z hejtu na Owsiaka? Ataki na WOŚP przysparzają Orkiestrze sympatyków

wyborcza.pl, 10 stycznia 2019 r. Dramat hejtera WOŚP. Każdy jego wpis sprawia, że chcesz jeszcze bardziej dać kasę Owsiakowi – skwitował satyryczny portal ASZdziennik. Mniej lub bardziej wybredne ataki na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i jej twórcę Jerzego Owsiaka zaczynają się co roku już po sylwestrze. W tym roku sezon na ataki na WOŚP otworzył Łukasz Foltyn, twórca komunikatora Gadu-Gadu. Owsiaka określił jako „największego szkodnika służby zdrowia i chorujących”. Czytaj więcej…

 


Kto najprawdopodobniej udostępniał fake newsy w 2016 roku? Seniorzy

washingtonpost.com, 9 stycznia 2019 r. Badanie panelowe podczas kampanii wyborczej w USA w 2016 roku wykazało, że starsi Amerykanie – szczególnie ci powyżej 65 lat – mieli o wiele większe szanse na dzielenie się fałszywymi wiadomościami niż młodsi, a konserwatyści i republikanie częściej dzielili się fałszywymi wiadomościami niż liberałowie i demokraci. Czytaj więcej…

 


Facebook uruchamia brytyjską inicjatywę sprawdzania faktów w celu zwalczania fake newsów

dailyecho.co.uk, 10 stycznia 2019 r. Facebook wprowadził brytyjską stronę do swojej międzynarodowej inicjatywy sprawdzania faktów po ponad dwóch latach krytyki na temat tego, w jaki sposób sieć społecznościowa radzi sobie z rozpowszechnianiem dezinformacji na swojej platformie. Czytaj więcej…