Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz zjawiska “fake news” w polityce. Zapraszamy do lektury.

Zabójstwo prezydenta Pawła Adamowicza: Hejt to wyzwanie dla wszystkich

rp.pl, 15 stycznia 2019 r. Z hejtem, mową nienawiści winni walczyć wszyscy, poczynając od siebie, ale bez państwa nie ma widoków na jego ukrócenie – to opinia prawników specjalizujących się w sprawach o granice wolności wypowiedzi. Po morderstwie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza odżyła dyskusja jak zwalczać hejt, mowę nienawiści w życiu publicznym. Narzędzi jest wiele. Czytaj więcej…

 


Niemcy grożą Facebookowi. A on nic sobie z tego nie robi

wp.pl, 14 stycznia 2019 r. Nie ma lekko ten Facebook. Co jeden problem się wypali czy afera ucichnie, ktoś znowu wyprowadza bolesny cios. Tym razem prawy sierpowy zaserwowali Niemcy, którym nie podoba się ilość gromadzonych przez serwis danych. Czytaj więcej…

 


Trump chciał wyjść z NATO? “Mam nadzieję, że to fake news”

wiadomosci.wp.pl, 14 stycznia 2019 r. Prezydent Donald Trump w rozmowach z doradcami wielokrotnie podnosił temat wyjścia USA z NATO – donosi “New York Times”. Zdaniem ekspertów, same spekulacje na ten temat osłabiają sojusz. Czytaj więcej…

 


Polityka, czy wiek – co powoduje, że udostępniamy fake newsy?

nakedsecurity.sophos.com, 15 stycznia 2019 r. Po kampanii prezydenckiej w USA w 2016 r. badania wykazały, że konserwatyści częściej dzielą się fake newsami niż ludzie o umiarkowanych poglądach politycznych lub liberałowie. Jednak najnowsze badania nad rozpowszechnianiem dezinformacji w mediach społecznościowych podczas kampanii 2016 wykazały, że nie tyle poglądy polityczne decydują o dzieleniu się fałszywymi wiadomościami, co wiek. Najczęściej robią to starsi ludzie. Czytaj więcej…

 


Demokraci zdominowali wydatki polityczne na Twitterze

opensecrets.org, 14 stycznia 2019 r. Politycy zwykle nie wydają pieniędzy na kampanię, aby promować swoje tweety. Ale kiedy to zrobią, mogą być demokratycznymi kandydatami na prezydenta. Wydatki dotyczące polityki na Twitterze były w dużej mierze zdominowane przez demokratycznych kandydatów. W sumie demokraci i grupy liberalne wydały ponad 2,5 miliona dolarów na reklamę na Twitterze, podczas gdy republikańscy kandydaci i konserwatywne grupy wydały nieco ponad pół miliona. Czytaj więcej…