Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz zjawiska “fake news” w polityce. Zapraszamy do lektury.

Wlk. Brytania: antymuzułmańska propaganda prokremlowskich botów

polskieradio.pl, 1 listopada 2018 r. Rosyjskie trolle i boty, czyli programy wytwarzające własny przekaz, wzięły na celownik Wielką Brytanię w czasie zeszłorocznych zamachów islamistów. Masowo publikowały antymuzułmańskie wpisy i dezinformację. Tak wynika z analizy opublikowanej dziś przez ośrodek analityczny Demos. Czytaj więcej…

 


Dlaczego wybory w Polsce wciąż nie odbywają się przez internet?

antyweb.pl, 31 listopada 2018 r. Jaką drogę przebywa obecnie głos od chwili wrzucenia wypełnionej karty do urny, po oficjalny komunikat PKW z wynikami głosowania? Jak popularne są na świecie rozwiązania IT mające za zadanie ten proces zautomatyzować? Czytaj więcej…

 


Narzędzia Facebooka dotyczące przejrzystości reklam politycznych mogą być manipulowane

socialmediatoday.com, 31 października 2018 r. Niedawno wprowadzone przez Facebooka narzędzia zwiększające przejrzystość reklam politycznych, które pozwalają użytkownikom zobaczyć, kto dokładnie zapłacił za każdą reklamę na platformie, mogą być łatwo manipulowane. Czytaj więcej…

 


Facebook ponownie cenzuruje polityczne reklamy „pro-life”

washingtonexaminer.com, 1 listopada 2018 r. Facebook ostatnio usunął trzy płatne reklamy z kampanii „pro-life”. Obietnice portalu społecznościowego zapewniające, że takie rzeczy nie będą się zdarzały, okazały się puste. Czytaj więcej…

 


Facebook obiecał naprawić reklamy polityczne na swojej platformie. Nie zrobił tego

edition.cnn..com, 1 listopada 2018 r. Facebook i jego dyrektor generalny, Mark Zuckerberg, zobowiązali się udoskonalić sposób, w jaki platforma radzi sobie z reklamami politycznymi. Jednak kilka dni przed wyborami do Parlamentu okazuje się, że wysiłki Facebooka nic nie dają i nie jest jasne, czy firma robi wszystko, aby naprawić swoje błędy. Czytaj więcej…

 


Jak lokalne reklamy polityczne pojawiają się na Twoim kanale Facebook

wlox.com, 1 listopada 2018 r. W telewizji reklamy nie dają nam spokoju, ale wykorzystywanie ich na Facebooku to stosunkowo nowa taktyka. Reklamy tam są sprytnie i starannie dostosowane do odbiorców. Wszystko zależy od preferencji politycznych danej osoby. Czytaj więcej…

 


Donald Trump broni swojej walki z mediami fałszywych wiadomości: „Muszę walczyć”

breitbart.com, 1 listopada 2018 r. Prezydent Donald Trump bronił swojej wojny z mediami fałszywych wiadomości i swojej decyzji nazwania ich „wrogami ludzi”. Czytaj więcej…

 


Wolność w internecie na całym świecie wciąż spada

dw.com, 1 listopada 2018 r. Kraje na całym świecie przyjmują ustawy zakazujące publikowania fałszywych wiadomości i wyznaczają kary za rozpowszechnianie takich wiadomości. Ma to na celu zahamowanie rozpowszechniania fa­ke news w mediach społecznościowych. Czytaj więcej…