Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz zjawiska “fake news” w polityce. Zapraszamy do lektury.

Nie wypuścić z sieci

press.pl, 2 stycznia 2019 r. Z tego, że nie wszystko, co żyje w sieci, przechodzi do tradycyjnych mediów, cieszyć się powinni PR-owcy firm, w których zaistniała dana sytuacja kryzysowa.

„Zaobserwowaliśmy, że kryzys, który wybuchł w sieci, a nie został opisany przez tradycyjne media, można łatwo wyciszyć, a on szybko wygaśnie i zostaje zapomniany. Poważny problem pojawia się wówczas, gdy o sprawie napisze gazeta” – mówi Michał Fedorowicz. Czytaj więcej…

 


Rosyjski komunikator Telegram może zatopić Macrona. Kto za nim stoi?

rp.pl, 2 stycznia 2019 r. Prezydent Francji używał do prywatnych rozmów zupełnie nieautoryzowanego komunikatora Telegram, stworzonego przez rosyjskiego biznesmena Pawła Durowa, właściciela znanego serwisu społecznościowego w VKontakte. Czytaj więcej…

 


2018 rok pod znakiem fake newsów. Podczas kampanii wyborczej ich natężenie przebiło wszelkie skale

naszemiasto.pl, 2 stycznia 2019 r. Setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości, wybory samorządowe, konflikt na linii rząd – Komisja Europejska, afera KNF… Głośnych wydarzeń w 2018 roku nie brakowało, a osoby zainteresowane polityką nie mogły się nudzić. Niestety, tym, co łączyło wiele wydarzeń, były tzw. fake newsy. Przedstawiamy subiektywny ranking fake newsów 2018 roku. Czytaj więcej…

 


Fake news mogą wpływać na wybory w 2019 roku

punchng.com, 3 stycznia 2019 r. Pochodzący z Wielkiej Brytanii nigeryjski przedsiębiorca technologiczny, Joel Popoola, powiedział, że fałszywe wiadomości w mediach społecznościowych mogą negatywnie wpłynąć na wybory powszechne w 2019 roku. Czytaj więcej…