W celu zatrzymania fali dezinformacji rząd USA zaczął kontaktować się z władzami TikToka. Chińska platforma social media jest coraz bardziej popularna w Stanach Zjednoczonych wśród nastolatków i często była używana do udostępniania memów politycznych.

Urzędnicy z Departamentu Bezpieczeństwa Cyberbezpieczeństwa i Infrastruktury poinformowali, że współpracują z lokalnymi urzędnikami, a także z sieciami społecznościowymi, w celu zastopowania dezinformacji w Internecie.

Rząd USA zbudował silne relacje z sieciami społecznościowymi, takimi jak Facebook, Twitter i YouTube, po dezinformacji szalejącej na tych platformach podczas wyborów prezydenckich w USA w 2016 r. TikTok, który zyskał popularność w USA w ciągu ostatniego roku, jest najnowszą siecią społecznościową na liście.

TikTok podbił internet gwałtownie, osiągając ponad 1,5 miliarda pobrań, a marketerzy szacują, że do końca 2021 r. aplikację ściągnie jeszcze ponad 50 milionów użytkowników w USA. W 2019 r. użytkownicy tej sieci społecznościowej na terenie USA zwiększyli udział o 97,5%, szczególnie wśród nastolatków i dzieci.
Podczas gdy TikTok zakazał reklam politycznych w październiku ubiegłego roku, memy polityczne i rozmowy na tematy od zmian klimatu po chińską cenzurę, prawa LGBTQ i wyścig prezydencki w USA zalewają platformę.

Platforma oferuje także nową możliwość na sianie dezinformacji. Naukowcy odkryli dezinformację na temat TikTok związaną z koronawirusem, rozpowszechniające teorie spiskowe dotyczące kryzysu zdrowia publicznego i jego przyczyn.

Ustawodawcy zgłosili obawy dotyczące TikTok w stosunku do jego właścicieli, wzywając do przeprowadzenia dochodzenia w celu ustalenia, czy platforma stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego. W lutym amerykańska administracja ds. Bezpieczeństwa transportu poinformowała, że przestanie używać TikTok, armię USA i marynarkę wojenną obowiązują podobne zakazy.