Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz zjawiska “fake news” w polityce. Zapraszamy do lektury.

Twitter: wpis Trumpa o COVID-19 dezinformacją

cyberdefence24.pl, 12 października 2020 r. Twitter oznaczył wpis prezydenta USA Donalda Trumpa, w którym ten twierdzi, że jest całkowicie “uodporniony na wirusa” i “nie może zarażać”, jako naruszający zasady serwisu dotyczące szerzenia dezinformacji o COVID-19. Nie usunął go jednak ze strony. W opublikowanym w niedzielę wpisie prezydent USA twierdzi, że jest całkowicie uodporniony na koronawirusa i nie stanowi zagrożenia dla innych osób, więc bez przeszkód będzie mógł wziąć udział w najbliższych wiecach politycznych zorganizowanych w ramach jego kampanii wyborczej. “Zostałem wczoraj wypisany przez lekarzy z Białego Domu. Oznacza to, że nie mogę ani dostać wirusa (jestem odporny), ani przekazać go dalej. Dobrze wiedzieć” – zatweetował Trump. Twitter oflagował wpis Trumpa i umieścił przy nim informację: “Ten tweet naruszył zasady Twittera dotyczące szerzenia mylnych i potencjalnie niebezpiecznych informacji związanych z COVID-19”. Sam wpis nie został jednak usunięty ze strony serwisu. Platforma uznała, że dla dobra opinii publicznej powinien pozostać widoczny. Czytaj więcej…


Wybory prezydenckie w USA. Twitter zaostrza zasady – boi się kandydatów

wyborcza.pl, 10 października 2020 r. Twitter od lat odgrywa istotną rolę w debacie publicznej, to tam toczą się ważne polityczne dyskusje, a przełomowe informacje publikowane są szybciej niż w serwisach informacyjnych. Dla prezydenta USA Donalda Trumpa stał się wręcz najważniejszym kanałem komunikacji. Nie inaczej jest podczas kampanii wyborczej w Stanach Zjednoczonych, w tym roku prowadzonej w trakcie pandemii koronawirusa. Ze względu na sytuację epidemiologiczną miliony Amerykanów oddadzą swój głos korespondencyjnie. A to wydłuży proces wyborczy, na oficjalne wyniki możemy poczekać nawet kilka tygodni. Właściciele Twittera oceniają, że przez ten czas może dojść do konfliktów społecznych w social mediach. Czytaj więcej…


Przeciętny Polak według stacji telewizyjnych

polityka.pl, 11 października 2020 r. Przeciętny Polak ze swoim codziennym życiem coraz bardziej opanowuje produkcje telewizyjne. Ale kim właściwie jest przeciętny Polak? Zależy, na którym kanale. Na wiarygodny obraz zwykłego człowieka pracują sztaby specjalistów, którzy po cichu przyznają: z życia 38 mln Polaków czerpią na bogato, ale Polak realny i ten wykreowany przez programy to często dwie zupełnie różne osoby. Telewizyjne życie zwykłego Polaka rozpoczyna się najczęściej od scenariusza. Doświadczony Scenarzysta, weteran branży filmowo-telewizyjnej, z ponad 20-letnim stażem pracy dla najważniejszych polskich kanałów, z rozrzewnieniem wspomina początki w dość specyficznej zawodowej niszy – przy pisaniu paradokumentów. Czytaj więcej…