Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz zjawiska “fake news” w polityce. Zapraszamy do lektury.

Nauczycielka: Przez zdalne lekcje spada na nas hejt, jak podczas strajku

wyborcza.pl, 2 kwietnia 2020 r. – Od początku nauki zdalnej nie ma zrozumienia na linii nauczyciel – rodzic. Jest ogromna złość na całą tę sytuację – mówi nauczycielka matematyki spod Opola. – Każdy z nas się myli, nie ma nauczyciela, który nie zaliczyłby wpadki. Ale te treści przechodzą przecież przez produkcję, ktoś to dzieciakom puszcza bez merytorycznej obróbki. A jeśli mój uczeń słyszy w telewizji, że ujemna wartość pomnożona przez dodatnią da wynik o wartości dodatniej, to potem miesiącami będę musiała to w klasie prostować. Czytaj więcej…


Kuriozalna odpowiedź telewizji na krytykę “Szkoły z TVP”. Na dodatek znowu pojawił się błąd…

natemat.pl, 2 kwietnia 2020 r. Idea “Szkoły z TVP” była słuszna, bo miała realizować podstawę programową w czasach pandemii. Produkcja została jednak nakręcona na ostatnią chwilę, po łebkach, a wiadomo, czym się to kończy. Internauci i dziennikarze wytknęli telewizji błędy merytoryczne i niejasności, a także paździerzową formułę programu. TVP odpowiedziało na hejt i uderzyło w media. TVP w swoim oświadczeniu odwraca kota ogonem i używa zdań wielokrotnie złożonych, które trzeba przeczytać raz jeszcze, by cokolwiek zrozumieć. Choć nie jest długie, jest w nim rzucający się w oczy błąd (chodzi o fragment: “dziś na podstawie jednostkowych pomyłek próbują stygmatyzują ich”). To bardzo ironiczne w kontekście “Szkoły z TVP”. Poniżej publikujemy pełną treść oświadczenia w oryginalnej formie. Czytaj więcej…


Twitter usunął tysiące propagandowych fake kont. Były powiązane z rządami wielu państw

polskieradio24.pl, 2 kwietnia 2020 r. Zarząd sieci społecznościowej Twitter usunął w czwartek tysiące fałszywych kont powiązanych z rządami Egiptu, Hondurasu, Indonezji, Arabii Saudyjskiej i Serbii. Konta były używane do rozpowszechniania narracji promowanej przez te rządy. Jak poinformowała spółka, usunięte konta łamały regulamin serwisu i stanowiły skoordynowaną próbę podważenia publicznej dyskusji. Najwięcej z usuniętych kont – 8,5 tys. – to sieć botów i trolli powiązanych z rządzącą w Serbii partią SNS i jej liderem prezydentem Aleksandarem Vucziciem. Wykreowana na zlecenie SNS sieć miała promować narracje serbskich władz i chwalić prezydenta. Czytaj więcej…